Met andere ogen boundary crossen

Met Andere Ogen partners in het onderwijs-zorg en jeugddomein weten als geen ander wat boundary crossen is. Lees er meer over in de publicatie van De Hogeschool Utrecht: Grenzen overbruggen in de interprofessionele samenwerking tussen school, kinderopvang en welzijnswerk.

De leraar, ouders, de schoolpsycholoog, de intern begeleider, de jeugdhulpverlener, de schoolmaatschappelijk werker, de leerplichtambtenaar en belangrijke mensen in het netwerk van jeugdige en zijn gezin stappen met regelmaat de grens van hun eigen vertrouwde domein over. Met één doel: de ontwikkelkansen van jeugdigen vergroten. Dit vraagt lef, ondernemerszin, vertrouwen en een open blik. Maar ook leergierigheid; willen onderbouwen wat je doet met praktijkgerichte theorie. In deze interessante publicatie van Hogeschool Utrecht lees je over de stappen die we zetten in boundary crossing én hoe leerzaam dit is. Of download het hele document in de bijlage.

 

Downloads

De volgende bestanden zijn bijgevoegd aan dit artitel: