Met andere ogen boundary crossen
Met Andere Ogen partners in het onderwijs-zorg en jeugddomein weten als geen ander wat boundary crossen is. Lees er meer over in de publicatie van De Hogeschool Utrecht: Grenzen overbruggen in de interprofessionele samenwerking tussen school, kinderopvang en welzijnswerk.
De leraar, ouders, de schoolpsycholoog, de intern begeleider, de jeugdhulpverlener, de schoolmaatschappelijk werker, de leerplichtambtenaar en belangrijke mensen in het netwerk van jeugdige en zijn gezin stappen met regelmaat de grens van hun eigen vertrouwde domein over. Met één doel: de ontwikkelkansen van jeugdigen vergroten. Dit vraagt lef, ondernemerszin, vertrouwen en een open blik. Maar ook leergierigheid; willen onderbouwen wat je doet met praktijkgerichte theorie. In deze interessante publicatie van Hogeschool Utrecht lees je over de stappen die we zetten in boundary crossing én hoe leerzaam dit is. Of download het hele document in de bijlage.
Downloads
De volgende bestanden zijn bijgevoegd aan dit artitel:
Gerelateerde artikelen:
- ‘Sneller de juiste hulp dankzij bovenregionale samenwerking’
- Bespreek je vraagstuk tijdens Intervisie op 23 mei
- Vragen en antwoorden in onze online community van het Platform Vakmanschap
- Symposium: Onderwijs, Kinderopvang en Jeugdzorg in Noardeast-Fryslân op 4 april
- Verslag: waardevolle inzichten uit de intervisiebijeenkomst 18 maart
- Video: sfeerimpressie Werkatelier ‘Ontwikkelrecht voor kinderen 2.0’
- Voor de Jeugd Dag: werken aan een sterke gemeenschap
- Magazine: Integraal werken aan zorg in onderwijstijd
- Update van de pilot Lerende Praktijken
- Netwerkbijeenkomst Veenendaal: van samenwerken word je betere professional